søndag 20. januar 2013

Anders Mølster Galaasen - Steffen - født til fotball

Her er boka jeg fikk fra storebroren min til jul; signert av fotballspilleren selv! Nå har jeg lest den ferdig. For deg som ikke vet hvem Steffen Iversen er; han er en av Norges mest kjente fotballspillere, kommer fra Trondheim, og har både spilt i Rosenborg, Vålerenga og Tottenham. 





Boka handler om Steffen Iversen, som du sikkert skjønner ut fra tittelen på boka... Steffen Iversen er så kjent at sikkert alle sammen har hørt om ham. I denne boka forteller han sin versjon av barndommen og livet sitt. 

Du får høre om da han var barn, da han var stjernespiller på laget sitt. Og du får høre om alle pappaproblemene han har hatt, i forholdet til den kjente faren sin, Odd Iversen. Du får høre om Steffen da han ble stjernespiller på Rosenborg, og de vanskelige valgene han måtte ta. Du får høre at han fikk kameraene vendt mot seg helt fra starten av fotballkarrieren; det var ofte negativt når det handlet om Steffen. Du får høre om hvordan det gikk med ham på landslaget og i Tottenham. Du får både oppturer og nedturer; han gjorde det bra fra starten av i Tottenham, men ble skadet. Det er kjent at Steffen kom tilbake til Norge og Vålerenga; den klubben som faren også hadde spilt for. Men Steffen klarte det faren ikke klarte; å vinne ligaen. Steffen dro etter det tilbake til Rosenborg og det kjente miljøet. Du får egentlig ikke høre så mye om Crystal Palace-oppholdet til Steffen; annet enn om skadeproblemene. 

I det utenomsportslige får du høre om Steffens ryddeproblemer, hygiene-problemer, og så klart om alle skadene hans... 

Boka er bra. Du får masse informasjon om Steffen sitt liv fra ung alder. Jeg skulle likevel ønske litt mer detaljert oversikt over oppholdet i Crystal Palace. Boka er skrevet med et voksent språk, det er en del lange og vanskelige ord, og til tider masse banning! Det som gjorde at jeg syntes den var bra likevel, er oversikten og all "inside-infoen" i boka!

Jeg anbefaler boka til fotballelskere, RBK-tilhengere og journalister (som bør lese og lære!). Jeg synes boka passer for aldersgruppen fra 11 år og oppover. 

Terningkast: 4+



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...