lørdag 6. oktober 2012

Klaus Hagerup- Markus og jentene

Fikk tilslutt lånt "Markus og jentene"; det var den eneste som manglet i Markusserien - så nå er hele serien lest! Boka er nummer 2 i serien, og kom ut i 1997 første gang. Men serien er tydeligvis populær ennå, for bøkene gies ut på nytt og på nytt! Det siste coveret på boka ser slik ut:



"Markus og jentene" handler jo om den samme feige Markus, og den skrytete smarte Sigmund. Boka handler om alle forelskelsene til Markus og firkløvergjengen. Firkløvergjengen er Markus, Sigmund, Mona og Ellen Christine. Den handler om hverdagen til Markus; hvordan han har det. Markus forelsker seg hele tiden, i forskjellige jenter - men han er for feig til å snakke med dem, og forelskelsen går ekstremt fort over... 

Bøkene passer for aldersgruppa 10 til 16 år. Det er jo i 16-årsalderen at man får sånne problemer... Grunnen til at jeg liker Markus-bøkene er at man kan kjenne seg igjen i handlingen. Denne boka synes jeg var litt ensidig; det handler bare om forelskelser... Hele boka kan oppsummeres i én setning. 

Terningkast: 4+

Vil du lese alle anmeldelsene om Markus-serien? Trykk HER! 
(Eller finn forfatternavnet i sidemargen, og trykk på det - så kommer du rett til alle bøkene jeg har anmeldt av Klaus Hagerup.) 

Til slutt gjentar jeg rekkefølgen på bøkene i serien, siden jeg IKKE har lest dem etter rekkefølgen, og derfor ligger de litt om hverandre her på bloggen ;-)

1. Markus og Diana (1994)
2. Markus og jentene (1997)
3. Markus og den store fotballkjærligheten (1999)
4. Markus og Sigmund (2003)
5. Markus og karaokekongen (2004)
6. Markus er konge (2010)

3 kommentarer:

  1. Husker jeg leste de bøkene for noen år siden, og likte dem veldig godt. Jeg likte i hvert fall veldig godt humoren i boka, og måten Markus ble karakterisert på og satt opp mot Sigmund. Markus er naiv og kan til tider virke litt smådum i forhold til veslevoksne Sigmund.
    Veldig bra anmeldelse, synes jeg :)

    SvarSlett
  2. lest markus er konge, var engentlig ikke så bra...

    SvarSlett

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...