lørdag 4. august 2012

Jeff Kinney - En pingles dagbok 5: Den brutale sannheten

... eller som den heter på engelsk: "Diary of a Wimpy Kid 5: The ugly truth". Ja, for jeg har nemlig lest denne boka på engelsk!



Har ei storesøster som er helt "gæren" etter alt som er engelsk, og som elsker å lese engelske bøker selv. Det var hun som fant denne til meg, i en liten bokhandel i "Gamla Stan" i Stockholm - og ble altså bursdagsgaven fra henne til meg. Siden jeg elsker serien, og hadde gledet meg til å lese bok nummer fem, gikk jeg i gang med den med det samme!

Har du lest noen av bøkene i serien? De er visst blitt superpopulære over hele verden, og det er kommet et nettsted som heter "Wimpy Kid" også. Der står det at bok nummer SJU kommer i november; så det er bare å glede seg! Her er en av sidene i boka, slik det står på engelsk:
































"En pingles dagbok",  eller som den heter på engelsk "The diary of a wimpy kid": Boka handler om Greg Heffley og livet som tenåring. Greg skynder seg med vokse opp som alltid men det er ikke lett uten bestevennen sin og med en rar og overbeskyttende mor, inkludert en bror som plager han, og en uforutsigbar far. Greg håper at livet hans dette året vil bli bedre enn de andre, men som vanlig blir alt sammen satt over styr.







Greg har mistet bestevennen sin og venter på at han skal krype tilbake til han. Samtidig bestemmer moren seg for å begynne som lærer. 


Boka er veldig humoristisk og artig.  Du vet aldri hvilke gærne ting som kan skje.




Terningkast: 5++


Ps: Jeg har lest ut 5 av bøkene på fire dager, knallbra!



2 kommentarer:

  1. Det gleder en engelsklærers hjerte, Balder!
    Håper du har hatt en super sommerferie, og at du gleder deg til skolestart. Det gjør jeg! :-)

    SvarSlett
  2. Oi, eg leste ikkje på engelsk då eg var like gamal som deg! Eg har faktisk berre lest ei bok på engelsk i heile mitt liv..hehe. Eg har ei bokhylla då, som eg snart skal lesa. :)

    Eg har ein bror som er like gammal som deg, men han er diverre ikkje så glad i å lese. Han har fått litt sansen for Hardy guttene bøkene,dei syntes eg og var spennande på dåkes alder.

    Det er ein flott blogg du har, stå på! :)

    SvarSlett

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...