fredag 13. januar 2012

Lesemål for 2012!

Etter å ha lest på forskjellige blogger, og sett at mange setter seg litteraturmål for det neste året, fikk jeg lyst til å gjøre det samme. Det er jo artig å se om man klarer det!

Jeg startet jo opp bloggen min i februar i fjor, men de første bøkene jeg la ut, hadde jeg lest årene før (2009 og 2010). Den første boka jeg leste i 2011, var "Arthur og minimoyene" av Luc Besson, og alle innleggene fra den boka og ut, er bøker jeg har lest i 2010. Mamma tok en opptelling for meg, og kom til 52 bøker som vi har skrevet om her på bloggen; gjennomsnittlig ei bok i uka altså! Synes ikke det er så verst?!! I tillegg har jeg jo lest en del bøker blant annet på skolen, som vi ikke har skrevet om.

Har også lest veldig mange tegneserier, da, både Donald, Pondus, Alvefolket, Boing og flere, og det tok jo en del av tida mi. Jeg elsker jo tegneserier også! Skal likevel prøve å slå antallet bøker lest fra 2011, i 2012! Fint å se om jeg klarer?!


Mine mål når det gjelder lesing i 2012 er:

1. Lese minst fem av bøkene som står på lista over "bokklassikere jeg ønsker meg"! 
En av dem har jeg i bokhylla, de andre må jeg nok låne på biblioteket...

2. Lese flere bøker av Charles Dickens
Leste på en blogg at 2012 er 200-års jubileet for Charles Dickens, så da kan dette være et fint mål! Likte godt Oliver Twist, så det blir spenndne å se om han har flere bøker som fenger.

3. Lese minst 85 bøker! 
Og forsikre meg om at verden ikke går under...

4. Lese flere faktabøker, minst 5 stykker
Før sa jeg at jeg hatet faktabøker, men jeg har oppdaget at de ikke trenger å være så verst likevel...

5. Lese minst 5 bøker som jeg har fått anbefalt her på bloggen!

6. Lese minst ei bok til av Jo Nesbø


Har du noen lesemål?




PS! Nå er det ikke lenge igjen til trekning av bok-gi-borten min! Vær med du også da vel!!

2 kommentarer:

  1. Hei, Balder!
    Dette liker jeg! En femteklassing som "spiser bøker" :-) Jeg var sånn selv da jeg var på din alder, og datteren min arvet det etter meg. Jeg leste på senga for henne til hun var nesten 14 år. Det var så fint å snakke sammen om de bøkene som vi begge hadde lest! Nå er hun voksen, og vi låner bøker av hverandre - og så kan vi igjen snakke om bøkene som begge har lest.
    En av de bøkene som gjorde sterkest inntrykk på oss, leste vi da hun var på din alder: "God natt, Mr Tom" av Michelle Magorian. Vi leste den to ganger. "Julemysteriet" av Jostein Gaarder anbefaler jeg også. Den boka leses som en adventskalender, med ett kapittel pr dag fram til julaften. "Kabalmysteriet" av Jostein Gaarder er også veldig god.
    Kos deg videre med bøkene dine!

    SvarSlett
  2. Hei ,Dette liker jeg , moro å se at en 5.klassing leser så mye :)
    Jeg vil anbefale deg å lese noen av bøkene til Jack London ( ulvehunden , skriket fra villmarken ) , skatten på sjørøverøya av Robert L Stevenson , han har også skrevet en bok som heter Kidnappet. :) Kos deg vidre i bøkenes verden , det er fantastisk.
    Kom på nå på slutten at Alan Garners bok Elidor er fantastisk bra :)

    Hilsen

    Robin

    SvarSlett

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...