mandag 26. september 2011

Taran L. Bjørnstad - Salto



Denne boka lånte jeg på skolebiblioteket rett før sommeren, men måtte levere den inn før jeg hadde rukket å lese så mye. Så når skolen startet på igjen, lånte jeg den likesågodt én gang til! Den er "skole-hjem"-bok for tiden; altså ei bok som skal ligge i sekken, slik at jeg kan lese i den både på skolen og hjemme. Det er ei novellebok; ei samling av flere fortellinger.

Salto handler egentlig om flere forskjellige historier, men fra én klasse - klasse 7C, og om forskjellige personer i den klassen. Det skjer forskjellige ting i historiene, men det er de samme personene som er med. Handligen i historiene skjer rett etter hverandre. Det er altså ikke så mye mer å si om handlingen, synes jeg.


Boka er veldig artig, den er ikke så veldig spennende, det er mer ei humorbok. Når jeg tenker meg om, kan hendelsene skje på ordentlig også. Da er den realistisk. Anbefales til 11-åringer.


Terningkast: 5


Neste bokanmeldelse er "Fugl Føniks" av Suzanne Collins - den er ferdiglest!

1 kommentar:

  1. Hei Balder. takk for at du leste bøkene mine og takk for denne fine bokbloggen! Alt godt til deg! vennlig Hilsen taran L. Bjørnstad

    SvarSlett

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...