torsdag 19. mai 2011

Emily Rodda: Deltoras belte

Det begynner å bli ei uke siden allerede jeg var ferdig med to av Roddas bøker i serien Deltoras belte. Jeg har lest nummer 3, "Rottenes by" og nummer 5, "Fryktens fjell". Tenkte jeg kunne fortelle litt om begge bøkene her.





Bøkene handler i grunnen om det samme; bare at det er forskjellig motstander i de to bøkene. Serien handler om Lief, Jasmine og Barda. De trenger forskjellige steiner til Deltoras belte, for å overvinne Skyggeherren, som alle hater. Skyggeherren har tatt over hele landet, så de blir nødt til å samle alle steinene til beltet for å overvinne ham. De må gjennom sju ulike farer for å finne de sju steinene. Farene er utsendte fra Skyggeherren, som skal passe på de sju steinene i sju ulike land. Nummer tre og nummer fem handler om det samme; den eneste forskjellen er at det er andre land og andre motstandere i de to bøkene. 




"Rottenes by" var litt spennende, og ellers ok. 
Terningkast: 3++


"Fryktens fjell" var litt mer spennende, derfor var den litt bedre enn treeren. 
Terningkast: 4


Jeg tipper nummer åtte er den beste da, for det er i den de skal møte Skyggeherren. Aller helst vil jeg bare lese nummer åtte med én gang; fordi du ikke trenger å lese alle bøkene for å vite hva som skjer - du må lese én eller to av dem. Det er jo i åtteren de endelig kan overvinne Skyggeherren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentar! Det settes pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...